فرمول وزن ورق سیاه را می توانید در هر شرایطی استفاده کنید تا به آسانی متوجه وزن ورقی که می خواهید خریداری کنید بشوید.

ورق سیاه چیست؟ یا ( black iron sheet )  یکی از مهم ترین نوع ورق های گرم می باشد که در صنعت کاربرد زیادی دارد. فرمول وزن ورق سیاه بسیار ساده می باشد و هیچ پیچیدگی ندارد و با کمک یک ماشین حساب ساده می توانید آن را بدست آورید.

 

 

ورق سیاه چیست

 

نورد گرم یکی از روش های تولید ورق فلزی با ضخامت کم می باشد که ورق تولیدی با این روش را در نهایت ورق سیاه می گویند. در هنگام تولید این محصول با دادن دمای بسیار بالایی به ورق مورد نظر  که معمولا این دما بالاتر از 926 درجه ی سلسیوس می باشد، آن را به این نوع ورق تبدیل می کند.

یکی از معایب بزرگ ورق های نورد گرم این است که این محصولات عمدتا کیفیت کمتری نسبت به ورق های نورد سرد دارند.

در این مقاله سعی کردیم اطلاعاتی در مورد ورق سیاه و وزن آن برای شما جمع آوری کنیم.

اول می خواهیم بدانیم که چرا به این نوع ورق، ورق سیاه می گویند ؟

ورق سیاه چیست؟

نام دیگر این محصول ورق نورد گرم است و به آن ( black iron sheet ) نیز گفته می شود. استاندارد موجود این ورق ST37 می باشد.

دلیل نام گذاری این محصول به این صورت این است که در عملیات نورد گرم اجزای تشکیل دهنده انواع ورق ها به دلیل دمای بالا ذوب می شود و رنگ آن مات می شود. به همین خاطر به دلیل مات بودن رنگ این ورق آن را با نام ورق سیاه می شناسند.

ضخامت انواع ورق سیاه

عرض ورق سیاه

ضخامت این نوع ورق بر روی وزن ورق سیاه و قیمت آن تاثیر گذار می باشد.

ورق سیاه را در ابعاد مختلفی از 1.5 میلی متر الی 100 میلی متر در بازار می توانید پیدا کنید.

البته متناسب با نیاز و استفاده شما دوستان عزیز این ورق ها از عرض 100 سانت و 125 سانت و 150 سانتی متر و 200 سانت تولید می شود.

چون این محصول در ابتدا و در کارخانه به صورت رولی تولید و توزیع می شود، محدودیت طولی ندارد. البته برای آسان بودن کار در هنگام جا جایی و همچنین زیاد نشدن هزینه ی حمل و نقل عمدتا ورق مورد نظر در طول 6 متر در بازار توزیع می شود و به دست شما دوستان عزیز می رسد.

 

فرمول وزن ورق سیاه

وزن ورق

همانطور که مشاهده می کنید جدول وزن ورق سیاه را برای شما قرار دادیم.

 

ورق سیاه را چگونه تولید می شوند؟

پس از اینکه تختال های فولادی تولید شدند آن ها را از بین غلطک ها عبور داده و ورق های گرم تولید می شوند. به دلیل اینکه این محصول به صورت نورد گرم تولید می شود امکان پوسته شدن آن بالا است به همین دلیل آن را به وسیله ی فرایندی پوسته شویی می کنند.

بیشتر قطعات قبل از اینکه شکل بگیرند تحت فرآیند نورد قرار می گیرند.

انواع ورق سیاه:

ورق سیاه را می توان از نظر کاربرد و ترکیب مواد و … به انواع مختلفی تقسیم بندی کرد که البته منظور از نوع، انواع ظاهری آن که به دست مشتری می رسد می باشد:

 

  • ورق سیاه رول شده ، کویل یا کلاف : عرض این محصول بسته به ضخامت آن که بین 1.5 الی 15 میلی متر می باشد، در اندازه های 100،125،150،200 سانتی متر و طول آن محدودیت ندارد. معمولا رول شده ی این محصول در بازار آهن آلات عرضه نمی شود مگر اینکه سفارشات بسیار بزرگی باشد.

ورق سیاه کلاف

  • فابریک یا شیت :خرید ورق سیاه به صورت شیت مزایای فراوانی برای شما مشتریان عزیز دارد. از مهم ترن مزایای آن می توانیم به کم بودن هزینه ی جابه جایی و آسان بودن حمل و نقل و همچنین نصب آن اشاره کنیم. ضخامت این محصول 15 میلی متر به بالا می باشد. اما پر کاربرد ترین ابعاد آن 1000*2000 ، 1000*6000 ، 1500*6000 ، 2000*6000 می باشند.

ورق سیاه شیت

کاربرد :

ورق سیاه به عنوان کالای اولیه و ابتدایی برای تولید انواع قطعات ساختمانی ، صنعتی و … استفاده می شود به همین دلیل اهمیت زیادی در انواع صنعت دارد.

صنایعی که در آن از ورق سیاه استفاده می شود شامل:

  • در صنعت خودرو برای تولید رینگ چرخ و دیگر قطعات
  • صنایع فلزی سنگین
  • ورق پانچ تسمه
  • تیرآهن ها
  • انواع پروفیل ها
  • مصالح ساختمانی مانند آبگرمکن
  • تانکرسازی
  • مخازن
  • لوله های نفتی
  • در صنعت کشتی سازی برای مخازن آن
  • و …

ورق سیاه چیست؟

فرمول وزن ورق سیاه

محاسبه =ضخامت*عرض * طول *7.85 /1000

در حالت کلی شما باید حجم ورق را به صورت ضرب ضخامت ، عرض ورق ، طول ورق محاسبه کنید و عددی که بدست آمد را در 7.8 ضرب کنید. عدد 7.8 همان چگالی

آهن است که به صورت رند شده برای شما دوستان قرار دادیم. پس به راحتی و با در دست داشتن چند مولفه ی عرض، طول و ضخامت ورق مورد نظر می توانید وزن آن را به سادگی به دست بیاورید.

انواع ورق نورد گرم

 

برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره های 09127031161 – 02166142334/6 تماس بگیرید.

کانال تلگرام ما:

t.me/ahanpars

هدف ما، سقف رضایت شما

وزن ورق سیاه

5/5 - (1 امتیاز)