ورق دامپا (dampa steel) که آن را با نام لمبه نیز می شناسید ابزار و محصولی است جهت پوشش سازه شیروانی از زیر که سبب میگردد علاوه بر پنهان شدن سازه ، مانع پیچیده شدن باد در زیر سازه میشود. ورق دامپا یکی از فرمینگ‌های زیبای ورق شیروانی است که برای تهیه و تولید آن می توان از ورق مختلفی که در بازار آهن آلات موجود است استفاده کرد. البته نوع دیگری از این ورق نیز موجود است که در داخل و بر روی سقف محل مورد نظر نصب می کنند که معمولا جنس و کاربرد آن با ورق گالوانیزه دامپا متفاوت است. 

 

آهن پارس متخصص در تولید ورق های شیروانی افتخار دارد خدمات زیر را به مشتریان عزیز و گرامی اراِئه دهد.

تولید و عرضه انواع دامپا های روغنی در ضخامت 0.50 الی 1 میلی متر در ابعاد متنوع 2*1 و 1.25* 2.5 میلی متر جهت سازه هایی ک نیاز به جوش کاری دارند.

تولید و عرضه انواع دامپا رنگی در ضخامت های 0.4 الی 0.6 میلی متر در طول دلخواه و رنگ های متنوع سفید، قرمز ، آبی ، زرد ، قهوه ای ، نارنجی و بنفش که باید به صورت پرچ به سازه نصب گردد .

 

فرمینگ ورق دامپا

انواع ورق های مورد استفاده

دامپا می تواند از جنس های مختلفی باشد به این معنی که برای تولید این محصول شما دوستان می توانید چند نوع ورق را انتخاب کنید. قیمت ورق دامپا فولاد مبارکه نیز با انتخاب هر کدام از ورق ها تغییر می کند. این محصول میتواند از جنس های زیر باشد :

  • ورق رنگی
  • ورق گالوانیزه
  • ورق روغنی
  • ورق سیاه
  • ورق آلومینیوم
  • ورق استیل
  • ورق آلوزینک

ورق لمبه

شاید برای شما این سوال پیش بیاید که روش انتخاب هر کدام از این ورق ها به چه چیزی بستگی دارد. هر کدام از این ورق ها کاربرد خاصی دارد. به این صورت که اگر می خواهید این ورق را برای مناطق مرطوب خریداری کنید پیشنهاد ما ورق گالوانیزه است زیرا این نوع ورق مقاومت بالایی در برابر زنگ زدگی و خوردگی دارد.

اگر می خواهید این ورق را در رنگ های کمیابی که ممکن است در بین ورق های رنگی موجود نباشد سفارش دهید بهتر از ورق سیاه را انتخاب کرده و سپس با روش های مختلف رنگ کرد. زیرا با این روش هزینه ی شما نیز کمتر می شود.

پس به این نتیجه می رسیم که در انتخاب هر کدام از این ورق ها باید دقت کنید. به شما پیشنهاد می کنیم که با کارشناسان ما به صورت رایگان مشورت کنید.

 

ورق دامپا(لمبه)

 

انواع ورق دامپا

تولید و توزیع این ورق به سه صورت می باشد که البته دو نوع آن کاربردی تر است.

  • ورق دامپا طولی: این نوع ورق به درخواست مشتری و به سفارش او با استفاده از دستگاه مخصوص برش داده شده و به فرمینگ دامپا تبدیل می شود. به این صورت که رول ورق گالوانیزه و یا روغنی به داخل دستگاه رفته و به فرمینگ دلخواه تبدیل می شود. ضخامتی که می توانید برای این نوع سفارش دهید از 0.3 تا 1.25 می باشد. البته با استفاده از ورق های رنگی هم این ورق تولید می شود.
  • برگی: هنگام سفارش این نوع ورق در نظر داشته باشید که حداکثر طول سفارشی 12 متر و ضخامت های قابل سفارش بین 0.4 الی 0.7 می باشد.
  • قطعه ای: تولید و خرید این ورق چندان رایج نیست و از آن در موارد خاص مانند زمانی که قسمت هایی از سقف در یک راستا نباشند، از ورق قطعه ای استفاده می شود. 

ورق دامپا سفید

در انواع ورق هایی که در بالا معرفی کردیم ورق های طولی و برگی نصب راحت تری نسبت به ورق های قطعه ای دارد و نیز پر طرفدار تر و پر کاربرد تر نیز می باشند.

برای تولید این نوع ورق ها از دو روش صنعتی و سنتی استفاده می کنند. در روش سنتی این روند با دستگاه های مخصوص پرس انجام می شود. در این روش طول ورق مورد نظر دچار محدودبت است و علاوه بر آن سرعت تولید نیز پایین است.

اما در روش های صنعتی شما می توانید ورق تا طول مورد نظر داشته باشید و دیگر مزیت آن صفر شدن پرتی ورق است.

این محصول از نظر جنس به نیز به دسته‌های زیر تقسیم می‌شود:

  • ورق دامپا پلاستیکی: ورق‌های دامپا پلاستیکی از مواد پلاستیکی مانند پلی کربنات، پی وی سی، و … ساخته می‌شوند و در انواع شفاف، مات، و رنگی تولید می‌شوند.
  • ورق دامپا کامپوزیتی: ورق‌های دامپا کامپوزیتی از ترکیب دو یا چند ماده مختلف ساخته می‌شوند و در انواع مختلف تولید می‌شوند.
  • ورق پلی استر رنگی

قیمت دامپا

ابعاد این محصول

ابعاد این محصول به صورت زیر می باشد:

طول ورق: طول این محصول به دلیل رول بودن ورق خام اولیه به دلخواه مشتری تا 12 متر می باشد البته باید در نظر داشته باشد که قیمت ورق دامپا 6 متر برای جا به جایی کمتر و نصب آن نیز ساده تر است.

عرض ورق: عرض این محصول از 85 سانتی متر تا 125 سانتی متر می باشد.

ضخامت: ضخامت های موجود این ورق از 0.18 تا 0.9 میلی متر می باشد که پر استفاده ترین و پر کاربرد ترین آن 0.5 میلی متر است.

وزن ورق: وزن این محصول به ضخامت و عرض آن نیز بستگی دارد ولی وزن 1 متر ورق حدود 8 کیلوگرم می باشد.

در ادامه جدول مشخصات فنی ورق دامپا را مشاهده می کنید.

عرض کلی ورق1110 میلی‌ متر1250 میلی متر
عرض مفید ورق1084 میلی متر1250 میلی متر
ارتفاع13 میلی‌ متر13 میلی‌ متر
طول1 الی 15 متر (به انتخاب مشتری)1 الی 15 متر (به انتخاب مشتری)
ضخامت ورق0.45 - 0.60 میلی‌ متر
0.45 - 0.60 میلی‌ متر

 

معروف ترین تولیدکنندگان این ورق ها می توان فولاد مبارکه اصفهان، هفت الماس، فجر کاشان، اشتهارد، شهر کرد، ساوه و سمنان را نام برد. که باید در نظر داشته باشید که این کارخانه ها فروش به صورت عمده در وزن های بسیار بالایی دارند. شما می توانید به راحتی تولید ورق دامپا مورد نظر خود را با ابعاد و رنگ دلخواه به گروه ما بسپارید.
یکی از مهم ترین فاکتور هایی که همیشه باید در ذهن داشته باشید این است که در هنگام خرید ورق ( دامپا، گالوانیزه، شیروانی، رنگی و …) شرایط وزنی را در نظر بگیرید.

تولید ورق دامپا

مزایای ورق لمبه

  • اجرا و نصب این ورق بسیار ساده و آسان است و در سریع زمان ممکن انجام می شود.
  • نیاز به نظافت و نگهداری کمی دارد و در صورت نیاز به آسانی قابل انجام است.
  • به دلیل وزن سبک مقاومت بالایی در برابر زلزله دارد.
  • این ورق به به آسانی شکل می گیرد و در برابر حریق و رطوبت مقاومت بالایی دارد.
  • ورق لمبه در گذر زمان تغییر رنگ چندانی نخواهد داشت. البته با در نظر گرفتن شرایط آب و هوایی و انتخاب ورق مناسب
  • رنگ‌های متنوع این محصول یکی دیگر از مزایای آن می‌باشد. 

مراحل نصب ورق طرح دامپا

نصب ورق دامپا به دو روش انجام می‌شود:

  • نصب با پیچ و مهره
  • نصب با پرچ: در این روش، ورق‌ با استفاده از پرچ به سازه سقف متصل می‌شوند.

مراحل نصب ورق دامپا با پیچ و مهره

  1. تراز کردن سازه سقف: قبل از نصب ورق، باید سقف  سازه به خوبی تراز شود. این امر باعث می‌شود که ورق‌های سقف به صورت یکنواخت و بدون ایجاد درز نصب شوند و روی یکدیگر همپوشانی داشته باشند.
  2. نصب ورق‌های دامپا: در این روش ورق‌ باید با استفاده از پیچ و مهره به سازه سقف متصل شوند. پیچ و مهره‌ها باید به اندازه کافی محکم شوند تا ورق‌های دامپا در جای خود ثابت شوند تا هیچ درزی برای نفوذ آب و رطوبت وجود نداشته باشد.
  3. نصب درزگیر: درز بین ورق‌های دامپا باید با استفاده از درزگیر پوشانده شود. این امر باعث می‌شود که آب و رطوبت از طریق درز وارد سقف نشود.

نکات حین نصب 

  • از پیچ و مهره‌های مناسب استفاده کنید: پیچ و مهره‌های مورد استفاده برای نصب ورق باید از جنس فولاد گالوانیزه یا استیل باشند تا در برابر زنگ زدگی مقاوم باشند.
  • از واشر استفاده کنید: استفاده از واشر در هنگام نصب باعث می‌شود که آب و رطوبت از طریق پیچ و مهره وارد ورق‌ها نشود.
  • از درزگیر با کیفیت استفاده کنید: درزگیر مورد استفاده برای نصب ورق دامپا باید از جنس سیلیکون یا لاستیک باشد تا در برابر عوامل محیطی مقاوم باشد.

مراحل نصب ورق شیروانی دامپا با پرچ

مراحل نصب با پرچ نیز مانند بالا می‌باشد . 

نکات حین نصب  با پرچ

  • از پرچ‌های مناسب استفاده کنید: پرچ‌های مورد استفاده برای نصب ورق دامپا باید از جنس فولاد گالوانیزه یا استیل باشند تا در برابر زنگ زدگی مقاوم باشند.
  • از دستگاه پرس پرچ استفاده کنید: استفاده از دستگاه پرس پرچ باعث می‌شود که پرچ‌ها به صورت محکم به ورق‌ها متصل شوند.

از نصاب خود بخواهید که در وصل این ورق (به صورت پرچ یا جوش) دقت کامل داشته باشد زیرا در صورت خطا باعث نشتی و آسیب به سازه ی شما می شود.

امیدواریم این مقاله برای شما مفید باشد. در صورت نیاز به مشاوره رایگان و اطلاع از قیمت ورق دامپا سفید و یا دیگر رنگ‌ها با ما تماس بگیرید.

خدمات و محصولات گروه صنعتی آهن پارس

  • تولید و توزیع انواع فلاشینگ های نما هلالی بیرون  ، هلالی داخل، سه پله، آیینه ای در ابعاد و ضخامت های در خواست مشتریان
  • توزیع تمام ملزومات سقف شیروانی اعم از پیچ سرمته ای خودکار پشم شیشه , پشم سنگ
  • توری مرغی، توری حصاری و پلاستیکی
  • ورق دامپا، ورق نمای هلال داخل، نمای هلال بیرون نمای سه پله و نمای آیینه ای
  • تولید انواع آبرو و تیزه و قرنیز در ضخامت های مختلف همراه با رنگ کوره ای استاتیک

 

ورق دامپا

 

برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن های 02166142336-02166142335-02166142334 تماس حاصل فرمایید .

t.me/ahanpars

 

4/5 - (1 امتیاز)