آهن پارس : ⁣(اخبار فلزات) قیمت فلز #روی در 2017 روندی صعودی خواهد داشت.??⁣در حالی که بسیاری از موسسات مطالعات بازار روند رو به رشدی را برای بسیاری از فلزات از جمله روی در سال 2017 پیش بینی می‌کنند، اما این روند رو به رشد ادامه دار نخواهد بود.
?یکی از عوامل اساسی برای افزایش تقاضا فلز روی، رشد تقاضا برای این فلز از طرف چین در سال 2016 بود. دولت چین برای ایجاد رونق اقتصادی تصمیم به اعطای وام‌های با بهره کم در زمینه زیرساخت کرد که این وام به صنایع این کشور و مسکن صورت گرفت و منجر به افزایش مصرف بسیاری از فلزات پایه از جمله روی شد. این افزایش تقاضا در کنار کاهش تولید جهانی فلز روی که ناشی از تعطیلی دو معدن بزرگ بود، رشد بی سابقه‌ای را در قیمت این فلز به وجود آورد و روی را صدرنشین جدول افزایش قیمت در سال 2016 کرد. روند تغییر قیمت روی در سال 2016 در نمودار زیر مشاهده می‌شود.
?پیش‌بینی ها حاکی از ادامه این روند افزایش قیمت در سال 2017 است.  اما در صورت تغییر سیاست‌های داخلی چین و تغییر در روند اعطای وام رشد مصرف انواع فلزات اساسی از جمله روی در چین کاهش پیدا خواهد کرد و همین امر تکرار رونق به‌وجود آمده در سال 2016 را غیر ممکن می‌کند. بنابراین روند مصرف سال 2016 تا حد زیادی وابسته به تصمیمات دولت چین است.
??اما تحلیگران بازار در دوره بلند مدت، روند متفاوتی را برای قیمت روی پیش بینی می‌کنند. مهم‌ترین عامل برای تغییر قیمت روی، تغییر در روند مصرف ناشی از تغییر وضعیت بازار چین است. در سال‌های گذشته تقاضای فلزات اساسی در این کشور به منظور ساخت زیرساخت‌ها عامل اصلی رونق بازارهای جهانی بود. گذر این کشور از مرحله در حال توسعه بودن به کشوری توسعه یافته و کاهش نیاز به ساخت ‌و ساز تغییراتی اساسی در بازارهای جهانی ایجاد می‌کند. ??بنابراین پیش بینی می‌شود که پس از سال 2018، تمامی فلزات از جمله روی با کاهش تقاضا مواجه شوند که منجر به ایجاد رکود گسترده‌ای خواهد شد.?برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن های  02166323480-02166328641-02166302981 تماس حاصل فرکایید .
? با حرفه ای ها خرید کنید.??

Rate this post