گروه صنعتی آهن پارس توزیع کننده انواع قوطی و پروفیل در ضخامت ها و اندازه دلخواه میباشد.

در ابتدا به این سوال می پردازیم که قوطی چیست و این محصول چه کاربرد هایی در صنایع مختلف دارد؟

این محصول که بیشتر شما با نام پروفیل آن را می شناسید که در زبان انگلیسی به آن BOX می گویند یک محصول به شکل جعبه ای و چهار گوش است که می تواند انواع و شکل های مختلفی داشته باشد. این محصول بسته به نوع کاربرد در ابعاد و وزن های مختلفی تولید می شود تا بتواند پاسخگوی نیاز مشتری در صنایع مختلف باشد.

ابعاد قوطی و پروفیل

با توجه به نوع استفاده و کاربرد این محصول در صنایع مختلف  پروفیل ها در ۲ سایز به طول ۶ متری و ۱۲ متری تولید می شود. برای مثال برای ساخت پل های بسیار بزرگ، سوله ها و یا ساختمان های بسیار بلند ما به پروفیل های بسیار سنگین در ابعاد بزرگتر نیاز  داریم.

ولی برای ساخت خانه های کوچک، ویلا، درب یا پنجره و … نیاز به پروفیل سبک وزن داریم. در نتیجه برای خرید این محصول باید کاربری آن را در نظر داشته باشید و می توانید از مشاوره رایگان ما استفاده کنید.

مشخصات پروفیل آهنی

ابعاد قوطی آهنی ، همانطور که در ابتدای مقاله به آن اشاره شد، بسیار فراوان است و شما می توانید بسته به نیاز خود و پروژه ای که در دست دارید این محصول را خریداری کنید. اما در ادامه به پر کاربردترین ابعاد این محصول می پردازیم.

از بین مشخصات برای ابعاد پروفیل می توان به ضخامت آن اشاره کرد که اصطلاحا به آن گوشت پروفیل گفته می شود.

قوطی و پروفیل  با ضخامت بین ۰/۶ میل تا ۱/۵ میل را پروفیل سبک یا قوطی مبلی می نامند که در ساخت درب ها، پنجره، دزدگیر درب و پنچره و یا ستون آلاچیق ها کاربرد دارند.

قوطی های ساختمانی به نسبت ضخامتی برابر با  ۲ تا ۳ میل  دارند. باید در نظر داشته باشید که قوطی های سبک ساختمان شما را ضعیف و پروفیل های سنگین، باعث بالا رفتن وزن ساختمان شما می شود. پس بهتر است در هنگام خرید بسیار دقت کنید تا با مشکل مواجه نشوید.

قوطی های صنعتی نیز دارای ضخامت بیشتر از ۴ میل هستند.

وزن این محصول به ضخامت آن بسیار وابسته بوده و هر چقدر ضخامت آن بیشتر باشد وزن آن نیز بیشتر می شود و متناسب با آن هزینه آن نیز افزایش می یابد.

کمترین طول و عرض پروفیل  که می توان تولید و استفاده کرد  معمولا ۱۰*۱۰ میلیمتر است که یک مربع به اضلاع یک سانتی متر می باشد که این ابعاد می تواند تا ۵۰۰*۵۰۰ نیز افزایش یابد که مربعی با اضلاع نیم متر می باشد.

 

انواع قوطی و پروفیل فلزی

موارد مصرف قوطی آهنی

کاربردی که انواع قوطی ها دارند بیشمار است زیرا بسیار محصول کاربردی است که می تواند در اکثر صنایع از آن استفاده کرد. در ادامه به برخی از کاربرد های آن نگاه می کنیم.

  • اولین و پر استفاده ترین این محصول در ساخت درب و پنجره های آهنی می باشد که می تواند با وصل کردن شیشه و یا موارد دیگر آن را به درب و یا پنجره ای بسیار شیک و زیبا تبدیل کرد. در ادامه نمونه ای از این درب ها را می بینید.

 

درب ساخته شده با قوطی

 

  • از پروفیل های سبک تر برای ساخت نرده های فلزی برای درب و پنجره منازل به عنوان دزدگیر استفاده می شود.
  •  از پروفیل های مربع و مستطیل در ابعاد کوچک تر برای نرده کشی اطراف دیوارهای کارخانجات و زمین های محصور شده و نرده پیاده روها و خیابانها بکار می روند.

 

  • یکی دیگر از مواردی که از این محصول استفاده می‌شود، صنایع خودرو سازی است. همانطور که می‌دانید از ورق‌های گالوانیزه هم   استفاده‌ی زیادی در صنعت خودرو سازی می شود در نتیجه محصولات آهنی کاربرد فراوانی در زندگی روزمره ما دارد.

 

  •  از پروفیل‌های مربع در ساختن پایه میز و صندلی نیز استفاده می‌گردد که باعث استحکام محصول شما می شود.
  • همانطور که به آن اشاره کردیم این محصول انواع مختلفی دارد که یکی از آن ها پروفیل زد است. قوطی‌هایی که به صورت Z تهیه می شوند اکثراً برای پوشش سقف سوله ها بکار می روند.

 

پروفیل و قوطی زد

 

  • نوع دیگر آن  پروفیل های نبشی و ناودانی است که با روش نورد سرد نیز تولید می شوند. پروفیل نبشی از بال ۲۰ تا ۵۰ میلی متر و پروفیل های ناودانی ۱۰، ۱۲، ۱۸ در این دسته از محصولات قرار می گیرند.از پروفیل های نبشی می توان در ساختن چهارچوب درهای بزرگ آهنی و انواع قالب های فلزی بکار رفته در ماشین آلات استفاده کرد. ناودانی های کوچک در مواردی نظیر در کرکره ای مغازه ها بکار می روند.

 

قوطی نبشی و ناودانی

امیدواریم این مقاله برای شما مفید باشد. در صورت وجود هر سوالی درباره‌ی محصولات فولادی می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

ما به صورت رایگان پاسخگوی شما هستیم.

گروه صنعتی آهن پارس با در نظر داشتن نیروی متخصص در امر خمکاری و برش‌کاری در خدمت مشتریان گرامی می باشد.

۱- تولید #تیزه در انواع طرح ها و ضخامت ها
۲- تولید انواع #چارچوب های قاشقی،فرانسوی و .‌.‌
۳- تولید انواع #نبشی های فلزی از ضخامت ۰/۸ الی ۴ میل
۴-  تولید انواع #نما هلالی،سه پله و آینه ای از ضخامت ۰/۵۰ الی ۱/۵ میل
۵- تولید انواع #آبرو جعبه ای،لندنی و فیتیله ای از ضخامت ۰/۲۰ الی ۴ میل
۶- تولید انواع فلاشینگ و فلاشینگ نما  #قرنیز بام ،دیوار و پنجره از ضخامت ۰/۵۰ الی ۳ میل
۷- تولید #دامپا(لمبه) در فرمینگ ها و اندازه های مختلف از ضخامت ۰/۲۰ الی ۱/۲۵ میل
۸- #نورد انواع ورق های فلزی از ضخامت ۰/۸ الی ۴میل
۹- #برش انواع ورق های گالوانیزه ،روغنی ،سیاه و استیل از ضخامت ۰/۲۰ الی ۳ میل

برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن های ۰۲۱۶۶۱۴۲۳۳۶-۰۲۱۶۶۱۴۲۳۳۵-۰۲۱۶۶۱۴۲۳۳۴ تماس حاصل فرمایید.

t.me/ahanpars

 

Rate this post