در قسمت بام به جهت جلوگیری از نفوذ آب و تحمل حرکت های انبساطی و بطور کلی جهت پوشاندن درز انقطاع ساختمان ابزاری می باشد به نام فلاشینگ. روی دیوارهای سطح خارجی ساختمان (جان پناه – دیوار حیاط – جلو پنجره ها) برای محافظت در برابر برف و باران پوششی فلزی  میباشد.در واقع در قسمت درزها و به عنوان درپوش درز برای جلوگیری از نفوذ آب از آن استفاده می شود.

فلاشینگ نما

جهت آب بندی نمای ساختمان و پنهان نمودن سازه شیروانی اغلب به کار می رود. این ابزار از انواع مختلفی از ورق های روغنی، سیاه، گالوانیزه و گالوانیزه رنگی در ضخامت های دلخواه قابل تولید است که با توجه به اهداف طراح، طرح و پروفیل فلاشینگ و وظیفه و عملکرد آن تولید میشود.

فلاشینگ معمولا با ورق روغنی با ضخامت ۱ میل و ۲ میل اجرا میشود که در بعضی مواقع از ورقهای دارای ضخامت کمتر  و یا سایر انواع ورق ها مانند ورق گالوانیزه و ورق رنگی نیز برای اجرا فلاشینگ استفاده میشود. این ابزار بر استحکام و افزایش طول عمر ساختمان اثر دارد و به زیباتر شدن ساختمان کمک میکند .

استفاده از فلاشینگ در سقف های شیروانی معمولاً به گونه ای است که این ابزار بر روی آخرین پروفیل سازه شیروانی جوش ( یا پرچ) شده و در زیر ورق های شیروانی قرار می گیرد.
اصولا نمای شیروانی روی آخرین پروفیل جوش می شود و ورق های شیروانی بر روی آن قرار می گیرد. نوع خرپا و سازه و ارتفاع مفیدی که از نمای شیروانی انتظار می رود و البته با توجه به نوع نما میتوان از سایزها و طرح های متنوع استفاده نمود زیرا نمای شیروانی در طرح های متنوعی قابل تولید و عرضه می باشد.

مزایای فلاشینگ نما

۱-پنهان نمودن خرپای شیروانی
۲-جلوگیری از نیروی باد که ممکن است باعث کنده شدن ورق های شیروانی شود.
۳-ایجاد نمایی زیبا در زیر سقف های شیروانی
۴-آب بندی مناسب سقف شیروانی

انواع فلاشینگ از لحاظ نما

هلالی

هلالی ، سینه داخلی یا معروف به سینه کفتری ، این فلاشینگ از چشم نوازترین وسیله های پوشش دادن شیروانی است که به دلیل شباهت به گچ بری و شکل هلالی و زیبای آن برای استفاده در سقف شیروانی طرف داران زیادی دارد . با توجه به سازه و خرپا شیروانی ، اندازه و سایز های متنوع و دلخواهی برای فلاشینگ هلالی می توان تعیین کرد که همانطور که قبلا گفته شد براین اساس از آن انواع ورق روغنی و گالوانیزه با ضخامت های مختلف را در فلاشینگ هلالی می توان در نظر گرفت.

مشخصات فنی فلاشینگ هلالی

از مشخصات فنی فلاشینگ هلالی می توان به ابعاد زیر اشاره کرد :

عرض گسترده ورق : ۲۵ ، ۳۳ ، ۴۱ ، ۵۰ ، ۶۲٫۵ ، ۲۰۰ ، ۲۵۰ ؛ ارتفاع مفید به ترتیب : ۱۷ ، ۲۳ ، ۲۸ ، ۳۸ ، ۵۳ ، ۱۳۰ ، ۱۵۰ ؛ عرض از سینه به ترتیب : ۱۱ ، ۱۵، ۲۱ ، ۲۵ ، ۲۸ ،۳۵ ، ۴۵ ؛ شعاع انحنا به ترتیب :۸،۱۰ ،۱۶ ، ۱۸ ، ۲۵ ، ۴۰ ، ۵۵ ؛ وزن برای هر متر طول به ترتیب : ۲ ، ۲٫۶ ، ۳٫۳ ، ۴ ، ۵ ، ۱۶ ، ۲۵ کیلوگرم

پله دار ( پله پله )

نمای پله ، یکی از کهن ترین طرح های موجود است که ساده بودن نما و پروفیل امکان پوشش شیروانی را با استفاده از این فلاشینگ نما با ابعاد و سایزهای مختلف دلبخواه می دهد که در طرح های دیگر این انعطاف پذیری وجود ندارد . این فلاشینگ نما به شکل دو یا سه پله و یا بیشتر با ضخامت و ابعاد دلبخواه قابل تولید است که می تواند از ورق گالوانیزه رنگی نیز بوجود آید.

نمای آئینه ( نوع رومی)

فلاشینگ آئینه ای ، عموماً برای پوشش سقفهای شیروانی به کار گرفته می شود که در ابعاد و ضخامت های مختلفی و نیز با ورق گالوانیزه رنگی نیز قابل عرضه می باشد. نوعی فلاشینگ کلاسیک است.

دیگر خدمات گروه صنعتی آهن پارس

/طراحی،مشاوره،تولیدواجرای انواع سقف های شیروانی
/خدمات برش،خمکاری وفرمینگ انواع ورق فلزی
/تهیه وتوزیع انواع ورقهای فلزی (سیاه،روغنی،آجدار،گالوانیزه،رنگی وپانچ)
/توزیع کننده نواع عایق پشم شیشه،پشم سنگ، توری مرغی ، پیچ سر مته ای و ملزومات شیروانی
/تولیدفلاشینگ های نما،بام،پنجره و…
/تهیه و توزیع کننده انواع آهن آلات(قوطی و پروفیل،نبشی وسپری،میلگرد وتیرآهن)

 

 

برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن های 02166142336-02166142335-02166142334تماس حاصل فرمایید.

هدف ما سقف رضایت شما

t.me/ahanpars

Rate this post